Fertiliteitspoli

Voor alle vragen en suggesties over de mmm.
Fennesmama
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2014 11:42

Bericht door Fennesmama » 18-02-2014 13:38

Hallo allemaal,
Ben vandaag op de fertiliteitspoli geweest voor de uitslagen. En..... Alles was goed! Beetje vreemd want dat was in 2012 nog niet zo. Maar wel blij natuurlijk. Moeten het nu gewoon gaan proberen. Ik heb alleen mijn leeftijd tegen. We moeten het in principe een jaar proberen en mogen dan weer aankloppen. Maar ik weet niet of ik dat wel wil ivm mijn leeftijd. We gaan het iig dit jaar nog proberen en dan zien we wel weer. Zou wel leuk zijn voor onze dochter als er nog een broertje of zusje zou komen.
Afbeelding

Afbeelding

Astrid85
Berichten: 119
Lid geworden op: 17-01-2014 15:22

Bericht door Astrid85 » 18-02-2014 15:11

Nou, toch fijn dat alles goed is!
Nu gezellig maken en hopelijk is het snel raak!!,
Zal voor jullie duimen
Afbeelding

Afbeelding

Hi84
Berichten: 25
Lid geworden op: 18-01-2014 22:58

Bericht door Hi84 » 09-03-2014 17:21

Morgen voor echo na 5 dagen clomid gebruikt te hebben. Hopelijk is er een ei in de maak...

Astrid85
Berichten: 119
Lid geworden op: 17-01-2014 15:22

Bericht door Astrid85 » 09-03-2014 20:11

Spannend!
Duimen draaien voor jullie
Afbeelding

Afbeelding

Misses
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-01-2014 15:34

Bericht door Misses » 20-03-2014 09:43

hoi hoi,

ik ben net bij de huisarts geweest en ben doorverwezen naar de gynaecoloog. volgende week donderdag heb ik de afspraak staan.
Zijn jullie de eerste keer ook met je partner er heen geweest?

als het goed is krijgen we morgen of zaterdag de vragenformulieren. ik weet al wel dat ik een inwendige echo krijg.
ik vind het allemaal wel erg spannend en het klonk eerst ook vrij heftig maar ben blij dat ik nu hopelijk wat meer duidelijkheid krijg. mijn menstruatiecyclus is ontzettend onregelmatig. zit momenteel alweer op dag 74.

hoe waren jullie ervaringen bij de eerste afspraak?

Hi84
Berichten: 25
Lid geworden op: 18-01-2014 22:58

Bericht door Hi84 » 21-03-2014 18:56

@misses Nadat wij door de ha doorgestuurd waren kwamen we eerst bij een assistent gynaecoloog terecht. We gingen daar samen naartoe. Mijn man was toen al goedgekeurd :) en wisten we dat het probleem bij mij lag. Door de ha hadden we de uitslag pcos gekregen. De assistent heeft nog een inwendige echo en onderzoek gedaan. Ook moest ik bloed laten prikken. Daarna kreeg ik een afspraak bij de fertiliteitspoli voor de uitslagen en de daarop volgende behandeling. Wij moesten ook vragenlijsten invullen. Die werden in dat gesprek doorgenomen. Ook kreeg ik weer een inwendig onderzoek en werd er een kweek afgenomen. Na een duidelijke uitleg hoe en wat nu gestart met clomid.

Hoop dat je er wat aan hebt! En als je nu al vragen hebt schrijf ze alvast op zodat je het niet vergeet. Heel veel succes aankomende donderdag!

Misses
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-01-2014 15:34

Bericht door Misses » 22-03-2014 15:46

@hi84,
De vragenlijst hebben we al toegestuurd gekregen.
Ik ga volgende week alleen naar de eerste afspraak. Mijn vriend is door de week altijd weg en hij wou wel vrij vragen maar dacht het is het eerste gesprek waar het eigenlijk om mijn cyclus draait.
Ik vond het eerst wel erg confronterend toen er door de huisarts gesproken werd over de gynaecoloog.
Ik hoop dat de onderzoeken wat meevallen en de uitslagen niet verontrustend zijn.

Misses
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-01-2014 15:34

Bericht door Misses » 28-03-2014 13:26

Hoi hoi,
Nou ik ben gisteren voor het eerst bij de fertiliteitsarts geweest.
Ik heb inwendige echo gehad. De baarmoeder zag er normaal uit. In mijn rechter eierstok zaten best veel eiblaasjes die kunnen duiden op pco. In de linker enkele blaasjes.
Afgelopen maandag ben ik een beetje bloed verloren, dit wordt gezien als mijn eerste dag van de menstruatie. Op 7 april moet ik bloedprikken en ook op 14 april.
Mijn vriend moet zaad inleveren en dan hebben we op 18 april een afspraak voor de uitslagen en evt. Diagnose met vervolgplan.

Ik ben gisteren met een vriendin bij de arts geweest. Zij is ook de enige die weet dat wij een kinderwens hebben, naja dat wij al een tijdje hiermee bezig zijn. Mijn vriend komt vandaag weer thuis. Voor de afspraak met de uitslagen zal mijn vriend wel mee gaan en eerder vrij vragen. Doordat hij de hele week van huis is is het wat lastig plannen.

Mijn vraag aan jullie, wie weten in jullie omgeving van de pcos en/of van het traject ??

Hi84
Berichten: 25
Lid geworden op: 18-01-2014 22:58

Bericht door Hi84 » 28-03-2014 22:49

@ Misses Ik zit in prinicipe in hetzelfde traject. Heb ook pcos. Bij ons weten onze ouders, zussen en beste vriendin er wel van. Nu we met de behandeling zijn gestart houden we ze nog maar beperkt op de hoogte. Zodat als het eenmaal raak is het toch nog als soort verassing komt :)
Het is wel lekker om er met iemand over te kunnen praten buiten je partner. Om af en toe even je ei kwijt te kunnen. Het scheelde ook dat mijn zusje in het zelfde schuitje heeft gezeten. Zo kon ik ook wat dingen aan haar vragen.

Succes de komende tijd!

Hi84
Berichten: 25
Lid geworden op: 18-01-2014 22:58

Bericht door Hi84 » 17-04-2014 19:52

@misses Succes morgen!

Plaats reactie