September mama's

Voor alle zwangerschapsvragen. Maak gerust een nieuw onderwerp aan!
Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

Bericht door Minoza » 01-02-2014 12:55

Ach dat is ook zo! Ik probeer het maar positief te bekijken nu ik weet waar ik aan toe ben!! Voor Tahnee is het veel erger... Uiteindelijk is mijn grootste wens uit gekomen en ik vraag een uitkering aan, en als ik na de bevalling weer een beetje inorde ben ga ik gewoon op mijn gemakkie opzoek naar wat anders!!

Hoe is het verder met jullie dames?? Voelen jullie je goed??

Mama82
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-01-2014 21:53

Bericht door Mama82 » 01-02-2014 14:45

Met mij gaat het goed, weinig kwaaltjes. Af en toe beetje vaag misselijk gevoel, maar hoef niet over te geven gelukkig! Moet dit weekend werken (werk in ziekenhuis), van vrijdag tot maandag bereikbaar zijn en op za/zo overdag aanwezig zijn. Zag er erg tegenop, ben al zo moe door zwangerschap, maar tot nu toe gaat het goed.

Ben even benieuwd: hebben jullie al mensen ingelicht over de zwangerschap en met hoeveel weken? Wij willen eigenlijk tot week 10-11 wachten, maar broer is trouwdatum aan het plannen en nu hoorde ik dat hij overweegt om 4 dagen na uitgerekende datum te gaan trouwen! Zal ik hem dan toch maar vast op de hoogte brengen? Maar nog maar 6.2 zwanger, vind het wel erg pril....
Dochter geboren maart 2012

Nu zwanger van nr 2!!
Uitgerekend op 25 sept 2014 :)

Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

Bericht door Minoza » 01-02-2014 20:12

@ mama82, dat klinkt best pittig!! Ik vind het zelf ook soms best zwaar die onregelmatige diensten enzo!! Merk wel dat ik nu weer minder moe en misselijk begin te worden.

Wat betreft vertellen... Tja dat vind ik heel persoonlijk. Ik wilde eigenlijk ook wachten tot de 11 werken echo maar mijn moeder was jarig en toen gingen we een dagje weg en kon ik het niet voor me houden. Was toen 6.3 weken achteraf... Dacht dat ik al verder was. Nu weten alleen mijn moeder en schoonouders het. De rest wachten we wel even tot na de echo denk ik!!

Wat leuk trouwens dat je broer gaat trouwen! Misschien wel handig om hem in te lichten kwa datum indd 😊

Eekhoorntje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-01-2014 08:23

Bericht door Eekhoorntje » 02-02-2014 07:23

Hoi mama82, wat knap dat je het zo goed geheim kan houden. Wij hebben het met 5 weken aan ouders, broers en zussen wel meteen verteld.
Nu wisten ze ook dat we in traject zaten weer dus zou er ook wel naar gevraagd worden. We gaan tussen nu en 11 weken goede vrienden en familie het vertellen en dan met 12 weken mag iedereen het weten!
Ik zou het zeker vertellen aan me broer, zou zonde zijn als hij alles gepland heeft maar jij kan er niet bij zijn. Nu kam hij als hij wilt nig een andere keuze maken.
Mama82 schreef:Met mij gaat het goed, weinig kwaaltjes. Af en toe beetje vaag misselijk gevoel, maar hoef niet over te geven gelukkig! Moet dit weekend werken (werk in ziekenhuis), van vrijdag tot maandag bereikbaar zijn en op za/zo overdag aanwezig zijn. Zag er erg tegenop, ben al zo moe door zwangerschap, maar tot nu toe gaat het goed.

Ben even benieuwd: hebben jullie al mensen ingelicht over de zwangerschap en met hoeveel weken? Wij willen eigenlijk tot week 10-11 wachten, maar broer is trouwdatum aan het plannen en nu hoorde ik dat hij overweegt om 4 dagen na uitgerekende datum te gaan trouwen! Zal ik hem dan toch maar vast op de hoogte brengen? Maar nog maar 6.2 zwanger, vind het wel erg pril....

Eekhoorntje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-01-2014 08:23

Bericht door Eekhoorntje » 02-02-2014 07:25

Hier alles goed. 9.1 week nu. Begin wel wat meer last te krijgen van maagzuur, niet echt misselijk dus. En spierpijn in bovenbenen en vermoeider.
Morgen nog een echo, afronding van ons ziekenhuis traject en als alles goed is dan gaan we gewoon verder bij de verloskundige

Bloesem
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-02-2014 07:54

Bericht door Bloesem » 02-02-2014 08:05

Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben denk ik zelf 9.6 weken zwanger. As vrijdag de eerste echo.. Wachten duurt zo lang! We weten t al sinds de kerst maar nu wil ik ook zo graag een hartje zien :).

Ik voel me best wel goed, alleen heel erg moe. Heel anders dan bij de oudste toen heb ik vreselijk gespuugd met twee keer een opnamen door uitdroging. Aan de ene kant blij en dankbaar dat t nu anders gaat en aan de andere kant maakt me dat ook zenuwachtig of t dan wel goed zit.

Ik heb een dochter van okt 2012. Een lekkere eigenwijze dreumes. Ik ben erg benieuwd hoe zij t gaat vinden.
Ben getrouwd sinds 2010 woon op een zuid-Hollands eiland.
En werk 24 uur als maatschappelijk werkster.

Ik vond de app erg leuk en hoop dat het hier net zo gezellig is!!

Bijzonder om jullie verhalen te lezen.

Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

Bericht door Minoza » 02-02-2014 11:18

Hoi Bloesem,

Wat leuk welkom op het forum!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!!
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je 2e zwangerschap!!
Het is mijn eerste zwangerschap maar ik heb weleens gehoord dat elke zwangerschap anders is dus dat je je niet hetzelfde hoeft te voelen als bij de eerste! Komt vast wel goed... Ik voel me nu ook wat beter en dan ben ik ook weleens bang dat er wat mis is... Maarja ik mag 20 feb weer voor echo!

Wat leuk! Ik ben ook maatschappelijkwerkster! Wat grappig!

Joyce82
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-01-2014 07:24

Bericht door Joyce82 » 04-02-2014 18:38

Hoi bloesem welkom !!! Ik heb al twee week wat bloedverlies , ti's heel weinig en ook niet elke dag , ook is het wat roze of bruin van kleur. Vanmorgen vk gebeld en nu mag ik morgen voor een echo , ik hoop zoooooooo dat we een kloppend hartje mogen zien ..............
Afbeelding

Elize26
Berichten: 8
Lid geworden op: 17-01-2014 19:50

Bericht door Elize26 » 04-02-2014 19:02

Oh spannend joyce! Jij zult in spanning zitten zeg! Heel veel succes en ik duim voor je.

angiez79
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-01-2014 10:34

Bericht door angiez79 » 04-02-2014 19:34

Hoi meiden,

Tanhee, wat verschrikkelijk. Ik weet wat je doormaakt. Je wordt heen en weer geslingerd door de emoties en dan moet je ook nog allerlei keuzes maken. Neem de tijd om alles een plekje te geven. En dan hoop ik dat je binnenkort een goede zwangerschap mag hebben.

Mimoza, wat vervelend dat je geen contractverlenging krijgt. En ook moeilijk, want met een dikke buik solliciteren is ook niet ideaal en straks met een kleintje ook niet en dat weet ik uit ervaring. Want bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik het tijdens mijn verlof te horen. Maar ik hoop dat je net zo snel als ik weer iets leuks vindt.

Alle nieuwe meiden welkom!

En dan vandaag voor het eerst naar de vk. Alles was goed, misschien een beetje lage bloeddruk, maar dat heb ik bij de andere twee zwangerschappen ook gehad. En daarnaast natuurlijk de vragenlijst weer langs. Was erg leuk om ook de verloskundigen weer terug te zien. Ook omdat ze ons bij de oudste heel goed hebben geholpen en bijgestaan. Ik voelde namelijk de oudste niet meer toen de weeen al begonnen waren. Toen hebben ze ons direct laten komen naar het ziekenhuis en alles rustig uitgelegd. En na drie weken een blaasontsteking bij onze zoon. Toen kwamen ze langs in het ziekenhuis om even bij ons te kijken. Vind dat nog steeds super en deze verloskundige zat er vandaag. Dat is gewoon fijn.
Nu afwachten tot maandag bij de echo. Ook weer spannend.

Wie van jullie doet er mee aan moeders voor moeders? Ben ook deze keer weer begonnen, maar door ander werk en veel meer drukte merk ik dat het toch wel lastiger is. Hoe ervaren anderen dat?

Plaats reactie