September mama's

Voor alle zwangerschapsvragen. Maak gerust een nieuw onderwerp aan!
Astrid85
Berichten: 119
Lid geworden op: 17-01-2014 15:22

Bericht door Astrid85 » 04-02-2014 20:01

Joyce, fijn dat je morgen terecht kunt, maar wat zal het lang duren voor je gevoel.
Hopelijk niks aan de hand en een mooi kloppend hartje
Afbeelding

Afbeelding

Bloesem
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-02-2014 07:54

Bericht door Bloesem » 07-02-2014 12:56

Een mooie echo gehad. Officieel mag ik niet meer met jullie meeschrijven want ik ben 29/8 uitgerekend.

Hoe is het met jullie?

Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

Bericht door Minoza » 07-02-2014 17:45

Nou het kan altijd nog een september kindje worden bloesem! Gewoon lekker mee kletsen hoor!

Met mij gaat het prima! Ik weet nou niet meer wie het vroeg maar ik doe ook mee aan moeders voor moeders... Ik lever helaas niet altijd even veel in... Dat heeft vooral met mijn werk te maken ! Ik ga de flessen niet mee slepen!
Merk ook dat ik het soms wel vervelend vind, zo'n gedoe! En dam word ik misselijk van dat spul in de flessen. Maarja het is voor een goed doel 😊

Eekhoorntje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-01-2014 08:23

Bericht door Eekhoorntje » 08-02-2014 16:58

Ik doe nu 5 weken mee aan moeders voor moeders?
Dankzij andere moeders is onze grootste wens ook in vervulling gegaan dus vind het vanzelfsprekend zelf ook mee te doen om een ander weer te helpen.

Ik werk fulltime maar doe als ik thuis ben alles verzamelen. En dat in toch nog aardig wat bussen. Elke druppel is nodig, dus alles wat je verzamelt helpt!

angiez79 schreef:Hoi meiden,

Tanhee, wat verschrikkelijk. Ik weet wat je doormaakt. Je wordt heen en weer geslingerd door de emoties en dan moet je ook nog allerlei keuzes maken. Neem de tijd om alles een plekje te geven. En dan hoop ik dat je binnenkort een goede zwangerschap mag hebben.

Mimoza, wat vervelend dat je geen contractverlenging krijgt. En ook moeilijk, want met een dikke buik solliciteren is ook niet ideaal en straks met een kleintje ook niet en dat weet ik uit ervaring. Want bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik het tijdens mijn verlof te horen. Maar ik hoop dat je net zo snel als ik weer iets leuks vindt.

Alle nieuwe meiden welkom!

En dan vandaag voor het eerst naar de vk. Alles was goed, misschien een beetje lage bloeddruk, maar dat heb ik bij de andere twee zwangerschappen ook gehad. En daarnaast natuurlijk de vragenlijst weer langs. Was erg leuk om ook de verloskundigen weer terug te zien. Ook omdat ze ons bij de oudste heel goed hebben geholpen en bijgestaan. Ik voelde namelijk de oudste niet meer toen de weeen al begonnen waren. Toen hebben ze ons direct laten komen naar het ziekenhuis en alles rustig uitgelegd. En na drie weken een blaasontsteking bij onze zoon. Toen kwamen ze langs in het ziekenhuis om even bij ons te kijken. Vind dat nog steeds super en deze verloskundige zat er vandaag. Dat is gewoon fijn.
Nu afwachten tot maandag bij de echo. Ook weer spannend.

Wie van jullie doet er mee aan moeders voor moeders? Ben ook deze keer weer begonnen, maar door ander werk en veel meer drukte merk ik dat het toch wel lastiger is. Hoe ervaren anderen dat?

angiez79
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-01-2014 10:34

Bericht door angiez79 » 10-02-2014 14:55

Hoi meiden,

Vandaag de eerste echo gehad. En gelukkig een kloppend hartje gezien. Had vrijdag een bloeding, maar we moesten wachten tot vandaag. Dus eerst een buikecho, maar omdat de baarmoeder naar achter ligt was het slecht te zien. Maar gelukkig zei de echoscopiste direct, ik zie een kloppend hartje. We zijn volgens de metingen vandaag 8 weken en 6 dagen zwanger. De datum zal dus ergens 15 september zijn.
Maar wat een opluchting, een kloppend hartje. Was echt even heel bang van de week. Heb 2 miskramen gehad, dus alle scenario's gingen door mijn hoofd. Maar we moesten afwachten tot vandaag en nu was alles goed. Zo blij!

Hoe is het verder met jullie zwangerschapskwaaltjes. Behalve moe en een beetje misselijk gaat het hier prima. Al merk ik wel dat het wat zwaarder is omdat ik er ook een van ruim 3 heb rondlopen. 'S middags slapen zit er helaas niet in. Maar goed houdt het met op tijd naar bed, redelijk goed vol.

Zag dat ik gelukkig niet de enige ben die met die flessen in de weer is. En ik doe het inderdaad om andere vrouwen de mogelijkheid te geven om zwanger te worden. En probeer zoveel mogelijk thuis op te vangen. Maar neem het ook niet mee naar mijn werk hoor, al is het alleen maar om vragen te voorkomen....

Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

Bericht door Minoza » 10-02-2014 21:06

Wat super fijn Angie!! En nu lekker genieten van je zwangerschap!! Hier ook alles goed! Zal wel blij zijn als ik weer een echo heb... Vind het nu soms wel spannend gewoon dat ik me afvraag of alles nog wel goed zit en of ik alles wel goed doe!
Daar moet ik echt nog een beetje in ontspannend zeg ik eerlijk!! Ik ben een weekendje weg geweest en daar heerlijk in bad gegaan. Tot ik ineens ergens las dat je beter niet warm kan baden, dit zou een miskraam op kunnen roepen! Shit! Maarja... Hopen dat het goed gaat...

Mama82
Berichten: 4
Lid geworden op: 18-01-2014 21:53

Bericht door Mama82 » 10-02-2014 21:55

Wij hebben ook vandaag de 1e echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien! Vandaag 7.4 wk en dat kwam overeen met de echo. Wat een opgelucht gevoel! :)
Dochter geboren maart 2012

Nu zwanger van nr 2!!
Uitgerekend op 25 sept 2014 :)

angiez79
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-01-2014 10:34

Bericht door angiez79 » 11-02-2014 16:07

Fijn hè! Goede echo zijn heel fijn.
En ja dat genieten is soms wel heel lastig. Het ging best heel goed. Had weinig last van het gevoel wat ik bij de jongens had. Kon redelijk goed genieten, behalve dat ik heel moe ben. Maar was vrijdag toch echt heel bang. En achteraf was ik toen 8w 3d. En heel dicht bij de datum van de miskramen. Nu weer even het vertrouwen terugvinden. En daar helpt deecho wel bij. Over 2weken weer!

Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

Bericht door Minoza » 20-02-2014 22:27

Hoi meiden!

Er is weer even niks gepost zag ik... Dus ik dacht ik kan toch nog niet slapen ik gooi er een berichtje in!! Wij hebben vanavond de 12 weken echo gehad... Ondanks dat de plaatjes niet zo mooi zijn geworden omdat volgens de verloskundige het diep in mijn bekken ligt, was het prachtig om te zien. Een mini mensje met een kloppend hartje. Zoals het er nu uitziet ben ik 6 sept uitgerekend.

Hoe is het met jullie???

angiez79
Berichten: 16
Lid geworden op: 19-01-2014 10:34

Bericht door angiez79 » 23-02-2014 13:54

Fijn hè zo goede echo minoza. Wij mogen dinsdag spieken. En dan wordt ook de definitieve datum bepaald. Zal waarschijnlijk half september worden.
Dat zou mooi zijn na een kindje in juni en april. Dan hebben we lente, zomer en herfst D
Ik laat dinsdag even weten hoe het is geweest!

Plaats reactie