Augustus mama's

Voor alle zwangerschapsvragen. Maak gerust een nieuw onderwerp aan!
Amberx
Berichten: 20
Lid geworden op: 17-01-2014 14:37

Bericht door Amberx » 20-01-2014 21:12

Vandaag 10.1 weken! Voel me niet echt geweldig in de ochtend maar de rest van de dag valt de buikpijn wel mee. Over 2 weken onze tweede echo van de kleine babe!

Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

Hooii!!

Bericht door Minoza » 21-01-2014 07:57

Hoi dames, het is me eindelijk gelukt om me aan te melden op het forum! Ik doe het alleen niet zo goed denk ik want ik krijg steeds meldingen dat ik niet mag reageren haha! Hoop dus dat het nu lukt! Ik heb afgelopen weekend mijn moeder, oma en schoonouders verteld over de zwangerschap en zij waren uiteraard helemaal door het dolle heen en erg emotioneel... Vooral mijn mama! Oma ging gelijk op de ouderwetse manier, met manen ofzo ipv maanden uitrekenen hoever ik ben en kwam uit op 8 weken. Volgens de verloskundige berekening is het 7 weken dus dat hou ik maar aan, vind het wel grappig! Ik heb strakjes de eerste echo... Ben heel benieuwd! Vind het wel super spannend stiekem! Sorry als ik het weer verkeerd heb gedaan maar dan moet ik denk ik toch achter de computer reageren ipv op mijn telefoon! Doe iets verkeerd haha! Fijne dag xxx

Tittineed
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-01-2014 17:30

Bericht door Tittineed » 21-01-2014 08:39

Haha ja ik had dat op het begin ook! Het is even wennen 😜 wat fijn dat iedereen zo leuk heeft gereageerd! spannend hoor zo'n 1e echo heel veel succes en geniet ervan de echo is zo voorbij! laat je even weten hoe het was?

mariemarie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-01-2014 11:35

Bericht door mariemarie » 21-01-2014 11:47

So ik zal hier ook eens een kijkje nemen. Helaas geen app op mn gsm want dat is toch echt wel heel handig!!
Vandaag precies 10 wkn zwanger. Gister weer een echo gehad bij de huisarts en ukkie doet het super! Hij/zij lag al lekker te trappelen en te zwaaien, ruim 3 cm groot/klein, konden zelfs al teentjes/vingertjes tellen!! Zo blij met een huisarts die zelf echo's maakt! Zolang ik er behoefte aan heb mag ik iedere week komen! :D
Ik werk ondertussen halve dgn en ik lijk daardoor echt minder bloedverlies te hebben. Daardoor krijg ik er gelukkig wat meer vertrouwen in en minder angst dat het nog mis gaat, maar ik zou natuurlijk het liefste zien dat het bloeden helemaal stopt!!
Vrijdag 31-1 hebben we de 12 wkn echo, dan zijn we pas 11+3 maar de gynaecoloog zegt dat hij het dan al goed kan beoordelen. Bij iedere echo focussen wij ons gelijk op het nekje.. Onze vorige zwangerschap bleek mis bij de 12 wkn echo, ons kindje had een extreem dikke nek met veel vochtophopingen. Na een vlokkentest bleek het een meisje met Turnersyndroom. De kans op herhaling is niet groot maar ja het blijft toch nog even heel spannend!! We hebben besloten dat als de echo goed is geen vlokkentest te laten doen, vorige keer was het zo duidelijk te zien dat we nu wel op de echo vertrouwen. Nog een kleine 2 wkn spannend dus! En als de 12 wkn echo goed is ga ik op zondag 2-2 iedereen vertellen dat we zwanger zijn!! Dan vier ik namelijk mn verjaardag, wel zo handig dat iedereen er dan is..
Oh en ik voel me wel redelijk, wat last van maagzuur, ontzettend opgeblazen buik dus al een paar wkn in positiekleding, veel moe en laastste dgn wel hoofdpijn. Maar met ukkie gaat het goed en dat is het belangrijkste!!
Nou dat was het weer even...
Afbeelding

mariemarie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21-01-2014 11:35

Bericht door mariemarie » 21-01-2014 11:55

even testen of mn ticker het doet..
Afbeelding

Fennesmama
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2014 11:42

Bericht door Fennesmama » 21-01-2014 13:18

Zolang ik er behoefte aan heb mag ik iedere week komen! :D

@mariemarie: wat fijn dat je huisarts dat voor je doet. Heel fijn met jouw voorgeschiedenis .
Afbeelding

Afbeelding

Laja85
Berichten: 7
Lid geworden op: 18-01-2014 20:10

Bericht door Laja85 » 21-01-2014 15:17

@ mariemarie: geweldig dat je nu wat meer rust hebt dankzij de echo's!
Leuk dat je je hier ook hebt aangemeld, heb nog wel eens aan je moeten denken vanwege je bloedverlies. Op deze manier kunnen we de mama's (to be) voor augustus toch nog volgen.

Gisteren heb ik bij de verloskundige een intakegesprek gehad. Ging allemaal prima. Bloeddruk was prima, daar was ik wel bang voor. Ik heb altijd veel zout gegeten. Ik let er nu op maar vond het toch spannend.
Morgen (woensdag) hebben we de termijnecho, kan niet wachten!

Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

1e echo

Bericht door Minoza » 21-01-2014 18:18

Ik laat jullie hierna met rust augustus mama's want ik zie nu pas dat ik iets heb gepost dat niet bij jullie hoort... Ik ben tenslotte een begin september mama! Vandaag de eerste echo gehad 7,3 weken... In een woord geweldig! Heel mooi boontje met een kloppend hartje! Ik ben blij 😊

Laja85
Berichten: 7
Lid geworden op: 18-01-2014 20:10

Bericht door Laja85 » 22-01-2014 17:39

Pff... Net een ernstig ongeluk zien gebeuren. Ik sta nu nog te trillen op mijn benen. Weten jullie of het kwaad kan als je enorm schrikt? Nu zit ik qua zwangerschap nog net in het eerste trimester (bijna 11 weken), maar maak me toch een beetje zorgen. Vanavond ook maar even navragen bij de verloskundige.

Nienke1991
Berichten: 2
Lid geworden op: 26-01-2014 19:10

Bericht door Nienke1991 » 26-01-2014 19:23

Ik lees/klets mee :-) gezellig!! Ben 12 augustus uitgerekend, nu bijna 12 weken zwanger. Ben af en toe nog misselijk, verder voel ik me goed :-) hoop op een gezellige tijd hier en dat we veel info uit kunnen wisselen :-)

Plaats reactie