Groeiende Zere borsten

Voor alle zwangerschapsvragen. Maak gerust een nieuw onderwerp aan!
Plaats reactie
Eekhoorntje
Berichten: 25
Lid geworden op: 22-01-2014 08:23

Groeiende Zere borsten

Bericht door Eekhoorntje » 08-02-2014 17:03

Vandaag 10 weken zwanger en ineens zo zere borsten pfff
Als ik diep inadem doet het zeer, maar ook als ik hoest
Het zit onder mijn rechterborst. Het voelt als een gekneusde rib maar mijn borst staat ook onder spanning. Zonder BH gaat het beter. Ook al heb ik vorige week een grotere maat gekocht.

Iemand tips tegen groeiende borsten pijn?
En vanaf wanneer een zwangerschaps bh?

Ik zelf zelf een grote maat en draag altijd met beugels maar zwangerschapsbh's zijn juist vaak zonder?

Debsel86
Berichten: 21
Lid geworden op: 23-01-2014 20:09

Bericht door Debsel86 » 08-02-2014 18:10

Helaas heb ik geen tip voor de zere borsten. Vrees dat het er gewoon bij hoort maar een passende beha zal wel schelen. Ik paste met 8wk ook niet meer in m'n eigen beha's en ben toen overgegaan naar een meegroeibeha. De ahh-bra's (soort hemd beha, van Tell Sell) zaten ook erg fijn. Bij Prenatal werd mij uitgelegd dat beha's met beugels niet goed zijn voor je melkproductie dus vandaar dat de zwangerschapsbeha's (meegroei en voeding) zonder zijn. Succes ermee en gefeliciteerd met je zwangerschap :)
Trotse mama van Max sinds 24-2-2014

Tjsmom
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-01-2014 14:53

Bericht door Tjsmom » 09-02-2014 08:34

Ik heb ook grote borsten en ben ook zo rond 8wk overgestapt op een bh maatje groter.. En een van stof zegmaar niet een voorgevormde.. Bleef tijdens de zwangerschap net wat mooier zitten.. Al deden ze idd wel pijn.. Savonds op de bank lekker dat ding uit 😉 en ook voedings bh's had ik met beugel hoor.. En heb een tijdje overproductie gehAd dus was bij mij echt niet slecht voor de productie :) succes nog! Pijn werd bij mij rond 20wk minder.. Tot de kleine werdgeboren :)

Winter14
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2014 15:36

Bericht door Winter14 » 17-02-2014 22:48

Beugels niet goed voor melkproductie? Geloof ik eigenlijk niet zo, maar ja.

Ik heb tijdens mijn zwangerschap gewone bh's aangehad (met beugel). Als jij zwangerschapsbh's fijner vindt, gewoon gaan dragen. Waarom dan wachten tot een bepaalde termijn? Nu mijn dochtertje is geboren (2,5 week) moet ik eigenlijk bekennen dat ik mijn gewone bh's nog steeds fijner vind dan mijn speciaal aangeschafte 2 cuppen grotere voedingsbh. Ookal zijn mijn gewone bh's een maatje aan de kleine kant. Het luikje van een voedingsbh vind ik ook al geen meerwaarde, ik prop de cup nl gewoon onder mijn borst tijdens het voeden.

Een tip bij zere borsten: kijk uit met kou! Kleed je warm aan en die niet de voordeur open zonder sjaal oid om je heen geslagen. Scheelt echt!

Minoza
Berichten: 40
Lid geworden op: 20-01-2014 19:51

Bericht door Minoza » 18-02-2014 09:27

Ik ben ook bang dat het er bij hoort inderdaad! Ik heb er al even last van!
Het verschilt ook weer heel erg want eerst had ik ook minder last zonder bh maar nu zijn ze ook gevoelig als ik s'ochtends opsta dus soms draag ik ook een soort ahh- Bra s'nachts. Ik heb ze gewoon bij de action gekocht om uit te proberen. Kosten daar maar 3 euro ofzo!

Plaats reactie