Slaapjes

Voor alle vragen over uw kinderen. Maak gerust een nieuw onderwerp aan.
Plaats reactie
Kimmiekim
Berichten: 13
Lid geworden op: 17-01-2014 14:00

Slaapjes

Bericht door Kimmiekim » 14-02-2014 19:36

Ik heb een vraagje over de slaapjes overdag. Mijn zoontje is 3 maanden oud en overdag breng ik heb vaak terug naar bed maar het lijkt wel of die iedere keer niet langer als een uur wil slapen. Dan is die soms een drie kwartier weer wakker en dan begint ie weer met gapen of oogjes wrijven.Dus dan gaan we weer naar bed. Ik merk ook dat ik hem dan ook in moet bakeren omdat hij anders helemaal niet gaat slapen. Snachts gaat het wel goed het slapen, om 20.00 uur meestal z'n fles en dan naar bed en dan komt ie rond 3.15 weer. Ik heb ook al geprobeerd om tegen 23 uur een fles te geven maar dan komt ie ook gewoon om 4 uur.. Lijkt wel of die maar 6 uur achter elkaar kan slapen. Heeft iemand dat ook gehad?
Mama van mooie Bjorn

WenDK
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-01-2014 14:16

Bericht door WenDK » 16-02-2014 15:59

Mijn dochter is 9,5 week en slaapt ook pas goed overdag sinds vorige week. Heb ergens gelezen dat baby's pas vanaf 3 maanden echt een ritme ontwikkelen, dus misschien is hij nog aan het zoeken naar 'n ritme? Of hij heeft gewoon wat minder slaap nodig dan andere kindjes... Misschien nog een tip; ik woon in Denemarken en hier slapen de kindjes overdag buiten (in de kinderwagen onder een dekbedje/ deken). Ik was eerst sceptisch, maar ze slaapt echt fantastisch buiten! Ze slapen over het algemene dan ook langer. Ben er vorige week mee begonnen en ze sliep gewoon van 11 tot 16u!

Plaats reactie