Beklemd in ledikantje

Voor alle vragen over uw kinderen. Maak gerust een nieuw onderwerp aan.
Plaats reactie
Winter14
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2014 15:36

Beklemd in ledikantje

Bericht door Winter14 » 21-03-2014 16:08

Vanmiddag vond ik mijn dochtertje van 7 weken beklemd met haar beentje in het ledikantje. Ze was van pruttelen (van het soort: ik ben bijna wakker) opeens overgegaan naar hysterisch huilen, dus was ik gaan kijken. Ze kreeg haar been er niet zelf meer weg en het was ook rood. Ik schrok er best van. Nu lijkt ze er geen last meer van te hebben, gelukkig.

We zijn net begonnen om haar overdag in het ledikantje te laten slapen, 's nachts slaapt ze in de co-sleeper. Is het dan nog te vroeg voor een ledikantje? Volgens mij slapen veel babies vanaf dag 1 in een ledikant? En een slaapzak wil ik liever voor alleen 's nachts bewaren. Tips? Iemand dit zelf ook meegemaakt?

Jin
Berichten: 4
Lid geworden op: 20-03-2014 17:09

Bericht door Jin » 21-03-2014 16:36

Niet mee gemaakt, maar gebruik een slaapzakje van de Hema en dat is echt niet eng hoor.... doe ik al vanaf dag 1...
In de ledikant wel aerosleep trouwens. Met het slaapzakje kan ze dan ook niet tussen de spijlen komen

Tjsmom
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-01-2014 14:53

Bericht door Tjsmom » 21-03-2014 16:36

Snap dat je bent geschrokken! Mijn mannetje ligt al vanaf het begin in z'n ledikant.. Nooit zo iets mee gemaakt! Wel veel rare houdingen hoor maar dat was later dan 7wk ;) maar waarom niet overdag ook in slaapzak? Zou het wel doen, gelijk duidelijk slaapzak is slapen.. Desnoods laat je overdag de gordijntjes op een kier staan als je verschil wil tussen dag en nacht?

Winter14
Berichten: 25
Lid geworden op: 20-01-2014 15:36

Bericht door Winter14 » 22-03-2014 11:47

Ze verkent het hele bedje al sinds dat ze een week of 4-5 is, hehe.

Ik ga haar idd toch maar in een slaapzakje doen als ze boven ligt. Eigenlijk ligt ze ook vaak in de box te slapen, het is gewoon een makkelijke slaper (ik klop af) maar uiteindelijk is het denk ik beter als ze steeds meer haar slaapjes boven in bed doet. Maar ja, ik leg haar regelmatig even in de box om mijn handen even vrij te hebben en dan blijkt ze in slaap te vallen. 😁 Luxeprobleem, ik weet het. Ik wil er wat meer ritme in brengen, nu gaat het nog goed maar ben bang dat het anders later drama wordt.

Plaats reactie