Bloedonderzoeken

Voor alle vragen en suggesties over het zwanger worden.
USAbaby
Berichten: 5
Lid geworden op: 20-01-2014 04:48

Bericht door USAbaby » 24-01-2014 06:08

Thanks voor alle berichtjes meiden! Helaas nog geen nieuws... Maandag heb ik sowieso een afspraak bij de dokter, want ik moet mijn jaarlijkse uitstrijkje laten uitvoeren. Heel apart dat dat dus ook anders is hier, de arts haar mond viel open toen ik aangaf dat nog nooit gehad te hebben (ik ben 28). Ik heb mij er een beetje in verdiept en dit blijkt toch heel erg te verschillen van land tot land. Heel apart, het kan in ieder geval geen kwaad, dus heb besloten het maar gewoon te laten doen. Hopelijk kan ze dan ook mijn bloeduitslagen geven en toelichten. Ik geef jullie maandag een update!

USAbaby
Berichten: 5
Lid geworden op: 20-01-2014 04:48

Bericht door USAbaby » 02-02-2014 23:30

Hi meiden,

Nou ik ben maandag naar de huisarts geweest. Ze heeft een uitstrijkje gemaakt en ze had een deel van de uitslagen van de bloedonderzoeken binnen. Alles was netjes binnen de verwachte normen, behalve mijn 'prolactine' gehalte. Deze hoort tussen de 4.8 - 23.3 te zijn en die van mij was 25.9. Ik wacht nu nog op de uitslagen ten aanzien van 'gonadotropin releasing hormone' en het uitstrijkje uiteraard. Hopelijk krijg ik dit komende week.

Naar aanleiding van de uitslagen heeft mijn huisarts mij doorverwezen naar een endocrinoloog. Zij gaf aan graag een MRI te willen maken om te kijken wat het verhoogde prolactine gehalte veroorzaakt (onderzoeken of er afwijkingen in dit gebied in hoofd te zien zijn). Het lijkt mij een behoorlijke stap om dit te doen aangezien mijn gehalte niet extreem exceptioneel is, maar ik ga een afspraak maken bij de endocrinoloog om te zien wat zij er van denkt. Helaas moet ik voor werk 2 weken naar de andere kant van Amerika, dus ik moet helaas nog even wachten met de afspraak maken. Van de ene kant ben ik blij dat er wat uit de testen is gekomen, er is iig iets om verder onderzoek naar te doen maar van de andere kant voelt het natuurlijk ook heel gek. Ik voel mij prima, niets aan de hand en dan is er dus iets op de achtergrond uit balans.

Iemand anders ervaring met een verhoogd prolactine gehalte? Ik houd jullie op de hoogte!

Plaats reactie